16 Şubat 2018 Cuma

16. öykü günleri/ 1. Gün



Herkes dolgun bir hayatın sahibi olmak ister,

Hiçbir hikaye seni bulmaz; siz hikayenize bakacaksınız. (M.Mungan)

Öykünün çıktığı ve ulaştığı yerde insan vardır.

Öykü, hic silinmeyen hayatın/ anın izini arar.

Bu alıntılarla baslamisti panel tam bir hafta önce. Durgun bir selin çıkıp gelmesine bekliyordu yüzlerce cift gözler. Etrafta kelimelerin huzuru, mutlulugu... Akil almaz gibi değildi. Ilk oturum Oğuz Atay üzerineydi. Ki Gazi universitesi prof. Ibrahim Şahin' e  acayip hayran oldum, nasil olmayayım.

Şöyle ki ;

Bir parantez icinde dogum ve ölüm yılları. ( parantez ici yasanilan hayat,kapa parantez...)

Derin incinmisligin ve modernlesmenin deneysel temsilci oguz atay,, öyle baslar Ibrahim Sahin....

Ayrica yildiz ecevit ve handan inci'nin biyografik eserlerinde asil bir hikaye anlatilir buradan da takip edilir oguz atay.

"Her yazar kalıcı dil arar" Sahsi dil değil; edebiyat dili istiyor. Arar da arar... Oguz Atay'in kahramanlari susar.

"Oguz Atay oyun bozandir. Dil oyundur..."

Bosluk birakiyorum buralari, ben bir sürü not almisim icinden cikamiyorum karisik notlarimin, siz doldurunuz...

Necip Tosun : Oguz Atay ironidir... Der. Cok ilginc. Mektup bicimindeki anlatilari senfonik yapidadir diyerek devam eder, Ibrahim Sahin.

Satir aralarında gelismeleri çağırır...

Yuzleserek iyilesiriz, evet...

Hülya Soysekerci... Harika sunumu icin ayrica teşekkürler.

Unutmadan bildiri icin de Feyza Hepcilingirler' e de ayrica tesekkurler.

Kusura bakmayin, ayrintiya inmek istemedim, bilerek.

Nursel Duruel ile devam ederiz... ☝







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

3 Cisim Problemi

  yeniden